marți, 18 septembrie 2012

Cuviosul Paisie Aghioritul, prăznuit pe 12 iulie

Cuviosul Paisie Aghioritul a adormit întru Domnul la 12 iulie 1994 și a fost înmormântat în spatele Bisericii Sfântului Arsenie Capadocianul, din cadrul Mănăstirii Sfântul Ioan Teologul de la Suroti, Tesalonic, mănăstire care a fost întemeiată de el.

Dorinta Parintelui Paisie a fost ca înmormântarea lui să se facă în taină, iar măicuțele de la Suroti i-au respectat dorința.

Dar, după 3 zile, când adormirea Cuviosului Paisie s-a făcut cunoscută, din toate părțile a venit puhoi de lume pentru a se închina la mormântul lui. Se puteau vedea manifestări spontane de iubire și de evlavie. Unii îl chemau în rugăciune ca pe un Sfânt, alții, din evlavie, luau pământ de la mormântul lui. Cei care aveau un obiect personal de-al Cuviosului Paisie considerau aceasta o mare binecuvântare.


Deasupra mormântului său simplu, pe o placă de marmură, a fost încrustat poemul care a fost scris de el însuși:
Aici s-a terminat viața mea,
aici și răsuflarea mea.
Aici trupul mi se va îngropa,
Iar sufletul mi se va bucura.
Sfântul meu aici locuiește,
Iar aceasta mă cinstește.
Și cred ca el se va milostivi
și pe Izbăvitorul Îl va îmblânzi,
ca sufletul meu cel ticălos
să aibă alături pe Maica
Domnului Hristos.
Biserica Sfântul Arsenie Capadocianul
Catapeteasma

Sfântul Arsenie Capadocianul
Adăugaţi o legendă
Mănăstirea Sfântul Ioan Teologul de la Suroti
Mănăstirea Sfântul Ioan Teologul de la Suroti

Clopotnița

 Cuvioase Părinte Paisie, roagă-te lui Dumnezeu pentru noi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu